Salam Maulidur Rasul

Sunday, March 8, 2009

"Pagi itu, walaupun langit telah mulai menguning, burung-burung gurun enggan
mengepakkan sayap. Pagi itu, Rasulullah dengan suara terbatas memberikan
khutbah, "Wahai umatku, kita semua ada dalam kekuasaan Allah dan cinta
kasih-Nya. Maka taati dan bertakwalah kepada-Nya. Ku wariskan dua perkara
pada kalian, Al-Qur'an dan sunnahku. Barang siapa mencintai sunnahku,
bererti mencintai aku dan kelak orang-orang yang mencintaiku, akan masuk
syurga bersama-sama aku." Khutbah singkat itu diakhiri dengan pandangan
mata Rasulullah yang tenang dan penuh minat menatap sahabatnya satu
persatu.."


Saya tahu kawan2 semua pernah membaca & mendengar artikel seperti diatas, bersempena maulidur rasul pada 1430H ni saya cuma hendak berpesan pada diri saya dan kawan2 sekalian supaya memikirkan:

Adakah kite ni mengamalkan segala sunnah beliau dari segi semua aspek dlm kehidupan kite?

Adakah kita menjadikan Al-Quran sebagai pegangan dan panduan hidup pada masa sekarang ni?


kalau jawapannya TIDAK??apakah yang perlu kite lakukan..fikir-fikirkan lah..

Salam Maulidur Rasul 1430H

0 comments:

  © Design GreenBlack by silent_hunter 2008

Back to TOP